fredag 21 augusti 2009

SOLOFISK

SOLOFISK

Material: Tusch på syrafritt papper. Storlek: Liten. Pris: 700 kr

Den här bilden är för mig en stund av tomrum. En paus i livet. En plats där ingenting händer, där allt har stannat, och där det är ok. Som när vinden blåser genom mitt hår. Hur är den för dig?

Skissar/tecknar små bilder i tusch när jag inte målar med akryl/kol. Lätt och behändigt att ta med till jobb eller ut på resa. Det är dessutom väldigt avkopplande och kreativt att byta material och storlek i bland.

Själva tecknandet är som att träna vilken sport som helst. Man måste hålla det vid liv för att det ska fungera. Det går inte bara att sluta. Inte för mig, och jag behöver min konst lika mycket som jag behöver luften jag andas. Utan den...

...blir jag snabbt deprimerad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar