torsdag 9 juli 2009

10.07.09 allsång

70x90 "allsång" 8000 kr

Det här var från början en ren frustrationstavla från min sida. En bild där jag kastade in mitt eget tillfälliga dåliga humör. Men den har vänt nu. Den har gått förbi den känslan och fortsatt till något eget. Något som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Men arbetsnamnet får stanna tills jag eller någon annan kommer på något bättre.

Jag vet faktiskt inte riktigt om jag är färdig med den heller, eller om jag ska fortsätta. Vi får se. Måste låta den vila sig hel. Under tiden får den finnas tillfälligt ute till försäljning för den är bra nu också, tror bara att det är något som fattas, men vet inte vad, än.

Det har faktiskt hänt att jag gått tillbaka på bilderna flera år efteråt bara för att göra det där lilla extra för att den ska bli perfekt. Ibland blir det så att man målar över alltsammans. Kan inte riktigt förklara det där. Det är en magkänsla. En intuition


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar