söndag 12 juli 2009

13.07.09 öket

30x40 "öket" 2000 kr

Ja det hann komma en hästkrake till innan utställningen nu i slutet på juli. Vem vet. Det kanske inte är slut med denna bild heller.

Den här målade jag för ovanlighetens skull på kvällen. Brukar annars vara mest effektiv på morgonen, men igår hade jag ingen ro i kroppen. Så i stället för att gå omkring och vara allmänt irriterad gjorde jag något kreativt och meditativt. Efteråt kändes det mycket bättre, även om det inte var helt ok.

Jag ÄR rastlös nu. Mycket regn, lite sol och bara en vecka kvar innan jag går på semester från mitt kommunala arbete. Känns lite som man trampar luft. Man har redan hört skottet, men kommer inte ur startblocket. Bäddat för konflikt.

Ska träna och måla av mig skiten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar