måndag 29 november 2010

Målinriktat

När jag bestämmer mig för att ett speciellt ämne/tema, då händer det saker jag inte räknat med. Som nu med mina landskap. Är bara i början än, men det är riktigt roligt att se vad som kommer fram på dukarna. Ska verkligen försöka ge dem tid denna gång. Arbeta mot en hel utställning i detta ämne. Var och när vet jag inte, men vill ha ett stort urval så jag kan välja bort i slutändan. Säg att tio tavlor ska ställas ut, då behövs tjugo klara. Ska det vara tjugo bör det finnas en trettio fyrtio och så vidare.. ni fattar. Skulle vara kul att ställa ut i Göteborg så jag kunde umgås mer med min son samtidigt. En liten extrabonus. Förslag på eventuella gallerier mottages tacksamt.

3 kommentarer:

  1. Det är så fantastiskt att se de här bilderna. Det är som att du har klivit in i ditt riktiga sätt att måla. Hoppas att du inte tar illa upp. Jag har ju gillat dina bilder innan också, men det här tar andan ur mig! Det är som att du har tecknat innan och nu har du börjat MÅLA. Som att färgen lever sitt eget liv under din ledning.
    Hoppas att du får många intresserade gallerier att nappa.

    SvaraRadera
  2. Tack Lotta. Nu fick jag ju ingen prestationsångest :) nä skojar med dig. Blir jätteglad för att du gillar det jag gör. Var lite osäker på mina landskap, men dina ord gör att jag lugnt kan fortsätta. Tack!

    SvaraRadera
  3. Du behöver bara jobba på. Med din inställning att typ hälften ska visas kommer det att bli hur bra som helst. Kravlöst. Låt färgen leka!

    SvaraRadera