onsdag 3 november 2010

summering av en dag

"var inte rädd" 50x70

"Medicinmannen" 70x90


I dag känns det som jag flugit som en yr ängel i ateljén och inte fått mycket nyttigt gjort, men jag kanske ska summera dagen för att vara riktigt säker.

Vi börjar med att räkna bort alla vardagsysslor som tre hundpromenader, barnens alla möjliga påfund, lite kommunalt arbete, telefon, data, mat, disk, toa, städ, barn och fokuserar på det kulturella. Det är ju det den här bloggen ska handla om.

Jag har gallrat bland änglarna för alla kan inte bli med. Vi åker tåg och ska således kånka på konstverken mellan stationerna. Hur gjorde jag då? Inramade tavlor fick gå bort direkt. Glas är tungt och skört. Ingen bra kombination i detta fall. Sedan fick det bli tavlor efter hur folk har kommenterat dem tidigare och i vissa fall efter mina egna favoriter. Det blev tio stora. 70x90. Ja en, (Änglamakerskan) är faktiskt lite större. Var inte till 100 % nöjd med inramningen som "de professionella" gjorde på henne, men det får gå. Får lämna in henne på omgörning (ett nytt ord?) om den kommer med hem tillbaka. Det blev även ca tio mindre, de flesta 50x70, där den senaste (var inte rädd) är med, se bild ovan. Den gjorde jag klar i dag. Gjorde även klart medicinmannen, se bild, och målade lite på en annan. Kan inte låta bli att skapa i ateljén. Tvångshandling eller inte? Jag vilar i måleriet. Märks att änglarna är på väg bort, för nu kommer ansiktena tillbaka. Fixade även skyltfönstrets belysning som inte fungerat på två veckor. Trodde det var elfel, men det var visst bara en trasig glödlampa. Ärligt talat så var det faktiskt två trasiga glödlampor.

Ja, ja, har visst fått lite gjort i alla fall. I morgon ska alla tavlor packas in i paket och sen drar vi till Stockholm. Tavlorna ska direkt till galleriet. På fredag hänger vi upp dem, och på lördag är det vernissage. Se mer information vid min hemsida: http://www.westlund.dinstudio.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar