söndag 5 december 2010

cykel genom nysnö


Mötet med Chantal (se föregående inlägg) var roligt och uppfriskande. Vi fann många likheter i vårt måleri. Ska försöka få till något samarbete med henne och en fotograf som heter Henrik framöver. Var, när och hur är dock inte bestämt än.
Tycker om att samarbeta med andra, men vill också fokusera på mitt. Vill så gärna ha en utställning med landskap och tusch. Men det är lika där tyvärr. Var, när och hur är inte bestämt.
Men det kanske inte är tyvärr förresten när jag tänker efter. Då har jag mer tid. Mer tid att ha roligt på. För ärligt talat. Det roligast med att vara konstnär är att skapa. Det där andra, utställning, ekonomi, marknadsföring, deklaration etc.. det Är inte lika roligt. Måleriet är det som driver mig, det andra runtomkring är allt som oftast ett nödvändigt ont. Visst kan även det vara kul ibland och bli spännande, men det är ändå mest tröttsamt, tråkigt och ointressant.

Vet ni. Ibland vill jag vara ensam med min konst och mina tankar. Isolerad på en ö av skapande, medan allt annat passerar förbi som musik i vind, eller som en cykel genom nysnö. Ibland vill jag mer än jag kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar