måndag 20 juni 2011

Inspirerad av andra

Var på vernissage i går vid galleri Träsmak. Det pågår nu en samlingsutställning där, som håller på t.om den 14 juli. Deltagande konstnärer är:
Kristina Olsson
Hans Westlund
Kerstin Falck
Ann Carlberg
Sara Larsson
Lotta Lagerson
Laura Gunnarsson
Siv Eng-Robertsson
Lars-Göran Rosengren
Gun-Britt Lundberg
Anders Tedeholm
Ingrid Andersson
Evert Carlsson

Tomma dukar väntar i ateljé w-art och när jag gick där och filosoferade och pratade bl.a Laura Gunnarsson kände jag att jag blev inspirerad till att än en gång försöka mig på det riktigt svåra: att måla abstrakt.
Dels av Laura Gunnarssons, men även av Ellinor Ristoff bilder. Här är två av deras bilder som jag hämtat från Internet.

Jan Weborg
Gösta Engström
Emelie Persson
Anita Tollesson
Ellinor Ristoff
Erik Andersson

"Sökande" av Laura Gunnarsson


"Allt enligt planen" av Ellinor Ristoff

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar