onsdag 28 mars 2012

Stilleben och bananer

Idag var jag inne i ateljen och fortsatte på min senaste tavla. Den går under arbetsnamnet "Falskt stilleben" Tror faktiskt det är mitt första försök på stilleben, även om det nu råkar vara ett falskt *ler* Vad menar jag då med falskt stilleben? Ja, det är ju skapat av min fantasi och har ingen förlaga, så enkelt är det. Lägger dock inte in någon bild på den. Ska försöka få den klar istället, så jag kan ta med den till Sunne under påsk när jag ställer ut hemma hos Appelqvist. Ni kan läsa mer om stilleben vid den här länken: http://sv.wikipedia.org/wiki/Stilleben

Men en bild ska ni väl ha idag också, den har dock inget med stilleben att göra.

It is all abouth how we pick those bananas
Jag tycker den här bilden är kul. Lite knasigt omtumlande livsfilosofi över den. Har däremot på sista tiden funderat på om jag ska måla bananen gul. Vad tycker ni? Lev bra därute och minns, att skönhet kommer inifrån/Hans

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar