torsdag 25 juni 2009

25.06.09 för en tinme sen

"för en timme sen" såld på auktion till förmån för Munkfors ungdomar

Den här tavlan kommer också att gå på auktionen nu på lördag vid Munkfors Förenings- och Konferens center. Det var den sista tavlan jag var med och medverkade i. Thomas Strandberg (konstnär från Uddeholm) frågade om vi inte kunde göra en gemensam prestation. Klart vi kunde! Vi målade friskt i nattljus och gräsdagg. En vän som var där (musikern Pär Thörne) satt och tittade på oss och sa "tänk, för en timme sen fanns inte den där tavlan". Därav titeln. Det var en magisk timme. Vi hade levande musik i luften runt omkring oss. Leo och Pär. Fantastiska spelmän. De spelade musik som bara fanns där och då. Aldrig tidigare spelad, aldrig nedskriven och bara poetiskt trubadurat i stunden. Finns inga ord för sånt, men jag kan pröva några. Fantastisk, makalöst, spektakulärt, poetisk gemenskap. Vänskap.

2 kommentarer:

  1. Tack Hans! Inte svårt för mig och Leo att vara kreativa när vi stod mitt i den bubblande konstnärs andan som ni utstrålar i allt ni gör. Jag bugar och bockar för att man fick vara med. Stolt över att vara din vän. /Pär

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma Pär :) ser fram emot båtturen.

    SvaraRadera