lördag 12 mars 2011

måla över måla över måla över


I ateljé w-art går det ganska långsamt nu. Vet inte varför riktigt, men har så klart funderat på det. Kan vara där i timmar och arbeta, men när jag kommer in och tittar på vad jag gjort i datorn (dokumenterar alltid mina bilder med mobilen) så känner jag mig inte nöjd. Inte så där som jag vill eller kan känna mig. Ni vet den där wow-känslan eller har-jag-verkligen-gjort-det-där-känslan. Det är så där i perioder. Det är bara att traggla på. Rätt vad det är lossnar det. Varje dag kan inte vara perfekt. Det är up and downs. Dåliga dagar på jobbet har väl alla. Till och med mästarna. En klar fördel är att man alltid kan måla över de tavlor man inte har den där bestående-bra-känslan av.

Det är ett bra mantra att lära sig måla-över-måla-över-måla-över. Oftast blir det bättre. Till och med de tavlor som redan var bra, blir bättre, oftast. För en del blir faktiskt sämre också, det ska man inte sticka under stolen med. Men det är bara först, sen blir de bättre.

2 kommentarer:

  1. Göran Engman13 mars, 2011

    Påminner mig om en gammal Traste Lindéns Kvintett-text: "Tavlan som jag målar den blir fulare och fulare, och till slut är den kanske riktigt bra".

    SvaraRadera
  2. det finns flera som tänker lika märker jag :)

    SvaraRadera