onsdag 25 maj 2011

röja, sortera och måla


ÄNTLIGEN har jag kommit igång med att röja upp inne i ateljé w-art inför konsthelgen. Flyttar runt möbler och sorterar konstnärsmaterial. För att inte tala på att titta på alla skisser som ligger lite här och lite där. Bilden i dag var en skiss till en tavla som aldrig blev något. Eller jo, fel av mig, det blev något. Något annat. Tavlan "Arvid" faktiskt. Men shit the same, jag fortsatte på skissen och anser nu att det är en bild som står för sig själv. Titeln på den är "Just thinking alone all by myself". Det står det också i tavlan om nu någon kan tolka mina kråkfötter. Materialet är akryl/krita/blyerts på papper. Inramad med glas och passpartoue. Storlek 30x40. Pris: 1500 kr.

1 kommentar:

  1. Va häftigt det är när man börjar på en bit, och så blir det något annat !? Det blir ju sällan "spill" nu för tiden, men ibland gör jag nåt heeelt annat än som var tänkt.. Tycker den är skithäftig.. Särskilt med texten till.. Så där ser jag ut när jag "Glor to'mme". Det är ett härligt tillstånd!! ha-ha... Lycka till. Du veee't inte va gla du är som har ateljé kvar. Nu har jag en liiten mathörna o resten av det lilla köket är nu ateljé. + Alla garderober jag mutat in.. ha'de...

    SvaraRadera