tisdag 3 maj 2011

Start



Håller på att fundera på hur jag vill ha det i ateljé w-art inför konsthelgen.2-5 juni. Just nu verkar möblerna ta över, ta för mycket plats. Känner mig instängd, inträngd i ett hörn. Ska bort med så många av dem som jag möjligtvis kan, för att frigöra golv och väggyta. Men mina fåtöljer tar jag inte bort. Två sittplatser ska finnas. En för mig och en för den som kommer dit först. Kanske behåller jag även karmstolen. Tre är bra. Har tre rum på nedervåningen jag ska använda mig av. Väggarna ska det naturligtvis hänga tavlor på. Ett rum är min ateljé w-art där jag skapar. Det andra ska bli ett ramrum där bilder som behöver glas och passpartoue fixas. Det tredje ska bli bli ett litet tavelförråd där publiken får chansen att bläddra och leta lite. Har ett extrarum på övervåningen också. Det ska bli de förvisade bildernas rum. De ingen får se. Inte i år.

2 kommentarer:

  1. Förståååår du vilken lyckost du är!! Fleeera rum.... Jag har 2-3kv.m i köket nu--
    Hade ju också likadánt när jag bodde i Tranås!!?? Bäst var det ju med full ramverksta'... puh..
    Men det är väl ett roligt besvär att fixa detta!! var ute hos expojkvännen och hämtade ramar igår. Tur jag kan ha dom där på stora ladugårdsloftet.... så nu har jag ca 20 nya bitar att pyssla mä'. Det är lycka det!! Ha'de' Ewa...

    SvaraRadera
  2. Tack Eva för att du påpekar det för mig. Det är så lätt att bli hemmablind :) Tyvärr hinner jag inte göra det som är roligast - måla - p.g.a allt annat som ska fixas innan alla utställningar, men men... snart ska jag måla igen :)

    SvaraRadera