torsdag 31 december 2009

2009 års sista inlägg

Nyårsnatt 2009 -2010


Gott Slut & Gott Nytt År på er därute i cyberrymden. Här i Munkfors skiner solen och det är kallt, som det brukar vara på nyårsafton. Men i kväll jobbar jag kommunalt så jag slipper stå ute och skjuta raketer tillsammans med barnen. Det är en liten fördel med att jobba.

OM ni ska skjuta raketer så var NYKTRA. Det var ett bra råd jag hörde på radion häromdagen som jag gärna delar med mig av. Det är lätt hänt att man är slarvig, och en raket i ögat är värre än en snigel, om man nu ska dra paralleller till Sveriges Televisions gamla reklam för tevelicensen, och det gjorde jag ju nyss.

Dagens bild är en skiss i tusch som jag bearbetat lite i datorn för att få den som jag ville. Tyckte den passade. Fråga mig inte varför. Ni kanske förstår det mer än jag. Ibland är det så. Men om jag ska drista mig till att gissa så kanske jag vill visa på en ensam vandrare i nyårsnatten. En vilsen själ bland alla andra. Men å andra sidan så kanske det bara är en teckning gjord i tusch. Kanske är det konst. Kanske är det bara en typisk Westlund.

Tills nästa år - ha det gott och ge mer än ni får!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar