lördag 19 december 2009

Ellinor Henriksson

Bild gjord av konstnärinnan
Ellinor Henriksson


I går var jag på studiebesök hos konstnärinnan Ellinor Henriksson. Tror det är nyttigt att komma till andra konstutövare och se deras lösningar på olika problem. Även för den egna inspirationen är det en ren kick.
Köpte även en bild som hon gjort (se ovan). Hon är enormt duktig på det hon gör. Fascinerades av olika tekniska lösningar, som jag kanske i och för sig redan visste men som hade ramlat in och gömt sig någonstans i minnets labyrinter. Vill teckna redan nu, men ska suga lite mer på karamellen innan jag sätter pennan mot papperet. Gillar att vänta. Bygga upp min egen längtan så jag verkligen kan gå loss ordentligt när jag väl ska in i ateljén igen.

Ellinor bor nära den norska gränsen så det var en bit att åka, och det var kallt -20¤. Men jag samåkte med min bror Boo, så trevligt sällskap och en fungerande värme i bilen gjorde resan till en trevlig upplevelse, även om jag blev trött av alla intryck.
Vill ni veta mer om Ellinor kan ni besöka hennes hemsida: http://www.ellinorhenriksson.se/

2 kommentarer:

  1. Hej Hans,

    du vet att jag är en av dina trognaste anhängare, men jag måste säga att jag blev glad för att du tipsade om Ellinor. Bilden du köpte av henne fångade mig med en gång. Så, tack! Hoppas att du har en fin julhelg. Gott nytt år!

    SvaraRadera
  2. Tack Ingrid. Kul att man kan förmedla. ha en fin helg du med så hoppas jag att vi ses nästa år.

    SvaraRadera