lördag 5 februari 2011

Öppna en dörr och du finner nya vägar.


I går började min morgon med en trasig mobil och en krånglig bil, men jag kom till vernissagen vid Galleri Konstgruvan. 54 personer passerade under de tre timmar det pågick. Intensivt, och roligt. Mycket roligt. Vänner & bekanta, släkt & okända. Alla verkade gilla mina bilder. Sa de, och skrev i gästboken. Sant eller falskt?

Fick frågan om jag ville göra en liknande utställning i Sunne, med landskap, och med ett mindre antal, stora bilder. Lät spännande så det funderar jag på. Tror nog att det kan fungera.

Dessutom blev jag inbjudan till att delta vid Konstrundan vid påsk igen. Det tackade jag ja till på stående fot. Hotel Selma som förra året är platsen. Vad jag ska ta med dit vet jag inte riktigt än. Kanske ett begränsat antal med lite av varje..? En liten introduktion till vår egen konsthelg.

Ett annat konstprojekt presenterades också för mig, men det ska jag få närmare detaljer om lite senare när det inte är en massa människor som trampar runt omkring hela tiden. Lite svårt att fokusera då. Det framkom åtminstonde att det kommer att involvera flera konstnärer.
Nu får utställningen i Karlstad sköta sig själv under två veckor. Vill ni kika dit så ligger det på Hööksgatan 27 i Karlstad. Öppet tisdag-fredag 10-18.

Bilden idag är min favorit från utställningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar