torsdag 28 april 2011

skissblocket




Håller på och röjer ur ett rum i ateljéhuset till äldsta tösen och det är inte bara det. Ett skräprum där allt har blivit inföst i brist på tid och intresse att få iväg det till soptippen eller seconhandbutiken. Men det är väl bra att det blir ett måste, så det blir gjort. Att jag har en förkylning som gör att hela kroppen värker har jag varken tid eller lust att undersöka närmare, så den dövar jag med Alvedon. Hittat en massa gamla tavlor och skisser som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med, men jag tror de ska få bilda ett enormt kollage, eller kanske flera, he he.


Mitt i allt ringer Emelie Persson och skäller (nja det gjorde hon väl inte, men jag kan väl ta mig friheten att överdriva) på mig för att jag inte skickat in någon bild till den kommande konsthelgen. Första helgen i juni ska det var öppet, torsdag till söndag 10-16. Så jag börjar leta efter något som ska representera det jag gör i konstväg, och det var inte lätt. Så jag lekte lite med ett utdrag ur ett av mina skissblock, se bild, och vill ni se den större så tryck på den. Kanske inte är så vackert eller informativt, men det är iaf orginellt :)


Ha det gott i våren/Hans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar