söndag 24 april 2011

why



Tre dagar i Sunne är över. Min utställning vid Quality Hotel Selma blev lyckad. Tror jag. De som kom var mer eller mindre nöjda. Sålde en del och bytte till mig annat av andra konstnärer, så jag är också belåten. Hann också åka runt lite då och då. Besökte Lotta Lagersson, Ellinor Henriksson, Per Pedersen, Lotta Appelqvist och Galleri Träsmak, där Evert Carlsson, Ingrid Andersson och Lars-Göran Rosengren höll till. Hade även flera som huserade i samma lokal som mig också. Lisa Carlsson, Anna Samuelsson, Sofia Sättermon, Elin Jansson, Ulla-Britt Hede och Sara Forsén. Hann även in på ett ställe där jag träffade författarinnan Karina Johansson. Det är viktigt att träffa andra, och att se deras konst. Deras uttryckssätt.


En riktigt kulturell påsk har det varit. Gillar påsken när den är så :)


Bilden i dag är en jag gjorde när jag satt vid min utställningen. Då, i en stund när de mörka tankarna fick fritt spelrum. Why. Varför gör man det man gör? Varför envisas man med att måla och ställa ut? Jag vet svaret. Det är för att det är när jag målar som jag mår bra. Riktigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar