söndag 21 augusti 2011

the mean dwarf


Sitter hemma och börjar komma till ro efter Stockholmsturen. Ska gå ut i ateljé w-art och börja inventera bland mina bilder och planera inför andra utställningar. En av dem är inte långt bort. Tredje september är det vernissage i Sunne. Kan kanske bli så att jag målar lite. Har en längtan efter det i kroppen :)

Dagens bild är min favorit från Stockholmsutställningen. The mean dwarf. Han kanske ser ettrig och elak ut, men jag reflekterar till en liten hund som skäller och hoppar, men som jag ändå lägger huvudet på sned och ler mot. En liten detalj är att han inte har några armar, bara en liten stump han desperat försöker bråka med. Han får mig att skratta, men även att finna stundens allvar. Han speglar lite av det meningslösa i tillvaron. Vår litenhet mot allt det stora.

Var rädda om er där ute/Hans

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar