måndag 1 augusti 2011

Ödehuset och jag i tiomilaskogen 2011


Foto: Mikaela Houk

Ja då har man varit med om Kultur i tiomilaskogen då, igen, denna gång var jag i Avradsberg i ett ödehus. Byggnaden blev en del av utställningen. Mystik och spindelväv. Elfritt och spelrum. Äventyr och fantasi. Trivdes bra där. Tror att de som kom också gjorde det. Hoppas det! Stort tack till alla som kom förbi.

Lite mer om en konstnär jag mötte där. Mr Juha Korvela. http://www.juhakorvela.com/
Mycket trevlig man som, liksom jag, brinner för det han gör. Så ska det vara. Juhas och hans son Isak servade mig med kaffe om dagarna, en eloge för det. Ni kan läsa mer om Juha och mig i artikeln här nedan. Klicka på bilderna om ni vill se dem större.


NWT (Nya Wermlandstidningen)
30 Juli 2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar