måndag 21 november 2011

Arbetskläder och en råtta


I dag har jag städat undan lite i ateljé w-art inför skyltsöndagen. Även bytt ut bilderna i skyltfönstret. Dit med lite tomtar och andra tavlor. Har förstås inte gjort någon "årets tomte" än. Brukar göra en tomtetavla varje år som jag sedan målar över om jag inte får den såld innan jul. Ska ta tag i det när jag blir lite mer ledig. Man hinner det man hinner på en dag. Men jag använde förstås tiden till att måla lite också. Svårt att låta bli när färgerna och penslarna står där och frestar. Bland annat fixade jag till råttan ni ser på bilden här ovanför. Det var några streck jag retat mig på ett tag, och i dag var det dags att ta bort dem. Skönt för själen.

Min underbara fru kom ut med en kopp kaffe och en kaka och så undrade hon varför jag inte bytte om till arbetskläder utan använde mina nyaste kläder när jag var där. Bra fråga! Vad svarar man? Tänkte inte på det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar