fredag 25 november 2011

Oklara bilder och en blå katt


I dag skulle jag göra det sista på en tavla för att den skulle bli som jag redan hade bestämt i mitt huvud att den skulle bli, men så ville inte tavlan. Det var en text som skulle läggas in, men den passade inte. Inte nästa reservtext jag hade på lut heller, så det slutade med att jag fick återställa tavlan som den var från början, med små marginella förändringar. Nu vilar den igen.

Men tanken är den ska med till Karlstad på onsdag nästa vecka för att vara med på en utställning, och om den fortsätter bråka så får den stanna hemma. Problemet är, att de som arrangerar utställningen vill ha bilder innan, men det verkar vara omöjligt att bli klar. Temat är svårt. Julkrubba.

Men inget ont som inte har något gott med sig. Genom att jag ändå var i ateljén och rumstrerade så målade jag klart en liten blå katt som stått lutad, ofärdig mot väggen, alldeles för länge :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar