måndag 28 november 2011

Maria och Jesubarnet

I går övertalade jag min fru att sitta modell för en idé jag fått. Ville göra en bild på Maria och Jesubarnet till den kommande utställningen på temat julkrubba. Se länk:

http://www.hammaro.se/Evenemang/utstallning-Ankomst-12-tolkningar-av-julkrubban/

Min fru satt modell i ungefär femton minuter så det fanns inte mycket tid till att överarbeta skisserna. Däremot kunde jag fortsätta efteråt för att försöka fånga det resultat jag var ute efter. Det blev en hel del bilder, men många ratades direkt och eldades upp i kaminen. När arbetspasset var över hade jag nio bilder som var ganska ok. Uteslöt sex på eget bevåg och frågade mina vänner på facebook om de resterande tre. En av dem fick flest röster. Nu är den inramad och klar för inlämning på onsdag.

 

Klicka på bilden
om ni vill se den i större format.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar