söndag 29 april 2012

Road trip


Har haft ännu en dag i ateljé w-art. Måleriet är ruskigt roligt nu. Målar på många olika, men ibland, då och då kommer det bilder t.o.m jag blir lite förvånad över. Som denna bild som jag kallar "Road trip" 60x50 kol/akryl. Visst är det konstigt. En bil i min tavla. Det är något nytt. Senast jag målade en bil var när jag skissade av en gammal amerikanare utanför Majas för 5-6 år sedan. Hm, undrar vad den vill säga mig? Kanske är det min längtan efter sommaren, kanske är det en förberedelse på alla resor jag ska göra med min konst, kanske är det bara glädje. Jag gillar den iaf :)

Lev gott därute/Hans.

1 kommentar:

  1. Hej Hans, jag gillar den också. Det skulle kunna vara vår nya bil, min blodröda Golf, som ska gå mellan Skåne och Värmland många gånger, hoppas jag! I skiftande landskap – jag tycker mycket om den delen av ditt måleri. Och det tycks som om du har placerat den fina bilen inte bara under en lycklig stjärna – eller ett solhjul – utan också on the road mellan åkrar och sjöar. Ingen skog. Det passar en sydskåning! Tack för senast! Vi ses framöver. Kram Ingrid i Ystad

    SvaraRadera