torsdag 21 juni 2012

lilla BLÅ


Medan min utställning sköter sig själv (med hjälp av de som jobbar vid galleriet Östra Flygeln, Alsters Herrgård, Karlstad, öppet kl. 12-18 varje dag fram till den 29/6 för då jag plockar ned den kl. 15.00) arbetar jag vidare i min ateljé w-art (Ängvägen 1, Munkfors). Nästa helg kommer Annika Laack till ateljé w-art och ska släppa sin senaste bok Lilla Blå och då kommer jag att ha en utställning i dagarna två, temat kommer att vara blå.


lilla BLÅ


EN HELG

ETT BOKSLÄPP

EN UTSTÄLLNING


Boksläpp av Annika Laack

Konstutställning av Hans Westlund


30 juni -1 juli KL.11.00 -17.00

Ateljé w-art, Ängvägen 1 MUNKFORS

Telefon: 070-537 29 36

”När Annika frågade mig om hon fick släppa sin nya bok”LILLA BLÅ, EN SKRUVAD HISTORIA” hos mig blev jag mycket glad och förväntansfull. Min hjärna snurrade ett varv och ut kom en idé. Varför inte ha en helgutställning med tema ”blå” samtidigt. Sagt och gjort och nu är det dags. Varmt välkomna.”
Hans Westlund

"En tjej från bloggen hittar en dag sin mors coctailklänning i en låda på vinden där den legat sen början på 70-talet. Det blev kärlek vid första ögonkastet och efter en del turer och tack vare en otroligt generös bloggvän blev lilla Blå och jag efter en del turer ett par. Den himmelsblåa skönheten flyttade in i min garderob och märkliga saker börjar hända. - Kan man skriva om en klänning? frågade en mej mycket kär, närstående kvinna, numera känd som "Tvätterskan". - Klart man kan, blir mitt svar. Det kan till och med bli både spännande, romantiskt och lite kul. Vad tror ni?
Blev mycket glad när Hans Westlund, min favoritkonstnär för andra gången låter mej släppa ordet fritt i sin ateljé. Hans konst passar både mej och lilla Blå som "klänningen på kroppen" och som en extra bonus har han fixat en blå utställning med jättefina, för ämnet passande tavlor, till både beundran och försäljning.”
Annika Laack
________________________________________________________

Men ni ska inte tro att jag slutar måla bara för det :) Nu senast kom det en lite annorlunda bild, se dagens bild. Arbetstiteln är "Body Language" och det är för att jag ser tre personer i den. Tre personer med sitt alldeles egna kroppsspråk. Två kvinnor och en man. Kan ni se dem? Vet inte om jag kommer fortsätta på den eller ej. Just nu jäser den, om jag ska uttrycka mig som en bagare. Har stannat upp för att låta den få mogna lite innan jag eventuellt fortsätter. Det jag funderar på är om jag ska lägga in en text i bilden. Läste en kommentar från en amerikansk konstnär häromdagen, att det alltid bör få finnas plats för lite poesi i en bild. Han kan ha rätt i det.

Nu kan jag bara önska er en fin midsommar och så hoppas jag vi ses någonstans. Hans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar