fredag 1 maj 2009

02.05.09 känslor


"the dark side of a dog"


Som konstnär har jag tillgång till en underbar ventil där jag kan släppa fram mina känslor. Där har jag chansen att visa det jag kanske inte alltid kan uttrycka i ord. Sedan kan jag oftast släppa det och gå vidare. En rolig twist på det hela är väl att de som senare betraktar tavlan kanske får helt andra känslor än vad jag hade när jag målade tavlan. Men det är som det ska vara. Vi är alla olika individer, med olika bagage att bära.

5 kommentarer:

  1. Är du van att andra dellar med sig av vilka känslor/tankar de får av dina tavlor ?
    Den vanligaste kommentaren jag får är: "Jo, den är bra, men jag skulle ha..." *L*
    Lite frustrerande, när jag är mer intresserad av vad som sker hos betraktaren.
    Kanske är så att vi alla har svårt att visa våra mörka sidor... skönt att konsten finns *L*

    SvaraRadera
  2. Ja, du förstår att jag menar "delar" *ASG*

    SvaraRadera
  3. jodå Lasse.. man får höra ett och annat.. och lite annat :)

    SvaraRadera
  4. Sanningen ligger i betraktarens öga! Stämmer bra tycker jag och gör tillvaron så mycket intressantare. Mycket bra bild!

    SvaraRadera