tisdag 21 september 2010

Nakenhet


Ska idag göra allt klart inför höstsalongen i Munkfors 2-14 okt hoppas jag. Ska jobba kommunalt resten av veckan och tavlorna ska lämnas in på fredag så det finns ingen mer tid att spinna på, förutom nätterna men då föredrar jag att sova. Men det är tyvärr en hel del kvar att göra. Måla klart en del, rama en del, hitta på en/ett bra titel/namn på nästan samtliga, prismärka etc.. och inget gör sig själv! Har dessutom en del annat att fixa med inför Stockholmsutställningen i november. Det är inte alltid bara roligt att vara konstnär. Men för det mesta :)

Dagens bild är ett collage jag gjorde klart igår. Var ju tvungen att ha in en man bland alla nakna kvinnor. Om ni missat det så gör jag många nakna människor inför denna utställning. Har inte visat det så mycket förut, men jag har ju arbetat med kroki länge och för det mesta bara skissat under själva sessionen. Denna gång har jag fortsatt arbetet på en del av de gamla bilderna, gjort nya inspirerade av de gamla och även ramat in en del av de gamla jag fortfarande tycker håller. De andra konstnärerna som medverkar under höstsalongen är tidigare kända för sina naturmotiv så att jag visar lite onaturligt naturlig nakenhet är väl bara skoj. Hoppas bara publiken är redo för det nakna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar