torsdag 7 januari 2010

2010


Sitter inomhus i en vinterdag som faktiskt är varmare än i går.. men inte mycket. Tur man har en kamin att elda i. Planerar 2010 års kulturarbete.
Helt plötsligt är det mycket som ska genomföras. Det var det inte i december. Eller också vägrade jag att reflektera på det då. Måste nog ta bort något av alla uppdrag för att fokusera på det viktigaste. Man vill ju inte bli utbränd. Det har jag varit förut, och det var inte roligt även om det kom något gott ur det. Så är det ju. Allt blir till erfarenheter i slutändan.

Tanken på en man som har kroppen av en redan brunnen tändsticka fladdrar förbi i min hjärna. Vem var det som hade ritat den? Är det jag som ska göra den? Men jag tror någon redan gjort den. Dilemma. Om man målar något som redan har blivit gjort, är det kopia då? Om man bara minns fragment av den, men inte minns vem som gjort det? Om man blir inspirerad av det. Om man dessutom gör på sitt eget lilla vis?
Jag skissade fram bilden snabbt i datorn och så får den som kommer på något om detta så tipsa mig så jag kan skriva vem som inspirerat till dagens bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar