fredag 15 januari 2010

Tonårsdemonen



Det är klart nu att det blir utställning tillsammans med Mikael Sjömilla i Stockholm i 6-11 november (vernissagen infaller på alla helgons dag) på Galleri Ceresia vid Mariatorget. Temat går under arbetsnamnet "änglar och demoner". Det finns även en målsättning om att färdigställa en bok till och om detta.

Efter en trevande start förra veckan så fick jag in änglarna i tavlorna och demonerna i huset, så kan det gå. Inget vidare början, men jag ger inte upp. Ska nog klara av att bemästra det så småningom, men jag är bara i början. Har bestämt mig för att detta ska få växa och har därför tackat nej till ett annat lockande erbjudande som kom i min väg. För många sammanträffanden visar mig att detta är viktigt och behöver all fokus jag kan ge det.

På onsdag kommer Munkfors nuvarande präst hit för att vi ska bolla lite tankar och idéer om ämnet. Har även kontaktat ett medium för att få andra synvinklar. Fantastiskt att de vill stötta mig i detta. Känner stor tacksamhet. Själv fortsätter jag utforska Internets djungel i ämnet och självklart så tecknar jag och målar när jag har möjlighet. Ska även ta mig en dag till veckan och sätta mig ner och börja skriva lite till boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar