måndag 4 januari 2010

käpphäst



Blev inspirerad av det pågående bokprojektet tillsammans med Mikael Sjömilla att jag var tvungen att leka lite vid min dator. Bilden är ju inte lika raffinerad som hans bilder, men det är inte så noga. Bara man har kul. Och man måste ju börja någonstans, för att komma framåt.
Jättekul detta. Det är som en vulkan som börjat mullra. Det är någonting som händer, men man vet inte riktigt vad. Underbart. Det är bara att följa med och låta det som ska komma ske.
Hade även besök av en kvinnlig konstnärskollega vid namn Katarina Brummer och hon ville att jag skulle ställa ut i sommar i Nora. ALAF 2010. Jag har tackat ja om hon lyckas ordna till ett galleri. Kommer även att måla inför publik på plats i så fall. Härlig utmaning. Det är mycket på gång för 2010. Det verkar bli ett bra år. Undrar om jag orkar, hinner och vill när det ska ros i land. Men det brukar gå vägen. I år är det ju ingen konstrunda heller som tar tid. Då kan man göra annat.
Ni kan läsa om planerade utställningar vid min hemsida: http://www.westlund.dinstudio.se/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar