fredag 22 januari 2010

Bl.a info. om kommande konstarrangemang


Har haft ett långt och spännande samtal med Munkfors präst Peter Vang Piscator. Hade bjudit in honom i onsdags för jag ville höra vad han hade att säga om det kommande ängel och demon temat. Det var en hel del kan jag lova. Vi pratade i fyra timmar. Försökte anteckna så gott jag kunde under tiden, men sen dess har jag arbetat kommunalt så jag har inte hunnit sammanställa det. Så småningom hamnar väl en del av det i boken, men han ska självklart få läsa det först så att jag inte minns eller tolkat saker och ting fel.

Har även kontaktat ett medium som jag ska träffa om några veckor för att få en annan tolkning. Allt man lär sig under tiden man håller på med ett tema är en sanslös bonus som jag är oerhört tacksam för.

Var även på möte vid Munkfors-Ransäter-Konstförening (RMKF) på onsdagskvällen. Lite roliga saker som kom upp var väl lite mer information om den kommande utställningen med tema "Bruksmiljö" (6-28 Mars, öppettider lördag-söndag 11-17 & onsdagar 16-19) Jag kommer att delta med minst en bild och som mest tre, sammanlagt är det 17 olika utställare. Spännande!

Som ni kanske redan hört så kommer det inte att bli någon Konstrunda i Klarälvdalen i år så jag, Thomas Strandberg, Kristina Haffling- Strandberg och Emelie Persson ska ställa ut tillsammans i Hagfors stadshus under Maj månad i stället. Vernissage den 1:a Maj.

Hade väl tänkt att det skulle räcka med det, men på RMKF mötet så fick jag reda på att det kommer att bli en konsthelg i RMKF lokaler. Alla inom Munkfors postnummer område ska få chansen att ställa ut då (13-16 maj. Troligtvis kl.11-17) och det vill jag ju inte missa.

Ibland bara rullar det på. Idag pratade jag med en konstnärskollega vid namn Per Westling. Han, Jenny Stake och Thomas Christenssen vill ställa ut hos mig på galleri w-art. Jag förslog då att de skulle komma under samma helg när det troligtvis ändå kommer att vara lite extra publik i Munkfors. Det tackade de ja till. Underbart. Dessutom gillar jag tanken med dessa intensiva konsthelger. Temat på deras utställning kommer att vara Aspekter. Kommer också att hänga på det temat. Vi får var sitt rum i huset. Jag tar ateljén för då kan jag måla samtidigt.

Bilden i dag är en gammal tuschbild som inte längre är i min ägo (den lottades ut i Tällerud när jag deltog i en samlingsutställning där och de hade fågeltema) men jag ska använda mig av den för att skapa något nytt. Låta den få bli min inspiration i morgon. Då ska jag nämligen till Hagfors för att måla vid en workshop som Konstförening Gränslöst har anordnat. KL.12-18 vid Fasaden om ni vill hänga på. Det kostar en liten symbolisk summa på..? Säg 100 kr så vet jag att ni får pengar tillbaka.

ha det bra tills nästa gång..
Hans

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar