söndag 22 augusti 2010

balans och harmoni


Hur påverkad blir man av miljön i ateljén? En hel del tror jag, så i dag har jag bestämt mig för att fixa iordning det så det blir mer balans och harmoni där jag är och målar. Det beror nog främst på att jag fyndade ett par fåtöljer på auktion i går (se bild) och det påverkade resten av inredningen, men jag har haft det på känn ett tag iaf. En lätt obhaglig känsla av att det är lite för mycket möbler som kräver yta och uppmärksamhet, så nu är det dags att omorganisera det hela. Har ju ändå tillgång till ett helt hus för mitt skapande. Ja jag vet att det är lyx, men det är självförvållat :)

2 kommentarer:

  1. Jag skriver i dagens blogginlägg om att pendla mellan behov av frihet och trygghet. Är det inte något liknande med ordning? För egen del är omgivningen viktig när jag arbetar i studion eller hemma. Samtidigt värnar jag om känslan att kunna måla anytime, anywhere.Lycka till med "omorganisationen " i ditt ateljéhus.

    SvaraRadera
  2. Tack Titti. jag kom en bit på väg i alla fall, men är inte klar än känner jag. Måste nog ta ett lass till tippen först...

    SvaraRadera