söndag 1 augusti 2010

Konstnärlig roadtrip


Ja då har jag avverkat det andra av fyra tunga kommunala arbetspass. Längtar tills på onsdag. Då drar jag och min konstnärskollega Thomas Strandberg i väg på en konstnärlig roadtrip. Vi packar bilen med varsin gitarr, ett munspel, konstnärligt material i form av papper, akvarellfärger, kritor, gouasche, blyertspennor etc.

Färden går mot Östersund där vi ska delta i ett bildtolknings seminarium angående hällristningar på Urkultsfestivalen. http://www.urkult.se/ En del bra musik och andra kulturella happenings lär det nog också bli efter vägen, och vid framkomsten. Stannar tills på fredag.

3 kommentarer:

  1. Är du säker på att ni ska till Östersund?...Äh, jag litar på att Thomas hittar dit ni ska. ;)
    Ha det riktigt roligt!

    SvaraRadera
  2. Du vet Lotta.. jag föddes utan lokalsinne så jag litar också helt på Thomas :)

    SvaraRadera
  3. Östersund -> Näsåker ungefär 20 mil...

    SvaraRadera