söndag 29 augusti 2010

Textil/akryl/kollagetavlor


Gick jag igenom gamla bilder i datorn igen. Det är ett kul sätt att få något att skriva om. Idag hittade jag den här abstrakta ängeln som numera bor i Skåne. Intressant att jag redan tidigare bearbetat ämnet änglar. Nu när jag blev påmind om den skulle det var kul att fortsätta med bilden, göra en förvrängd förlängd annorlunda variant på den. Den ni ser på bilden gjorde jag i samband med att jag rensade ur garderoben och använde mig av de bortrensade kläderna till tio stycken textil/akryl/kollagetavlor. Vet inte vilket år det var, eller om det finns några kvar av den serien? Tror faktiskt de flesta är sålda. Kanske dags att rensa garderoben igen?

2 kommentarer:

  1. Kul att blanda material så, och att ta till vara utrensat! Fin ängel för övrigt!

    SvaraRadera
  2. Tack Eva. En impulsiv teori som fungerade i verkligheten också :)

    SvaraRadera