söndag 15 augusti 2010

Skinnkryp och vågskvalp


Nu kryper det i skinnet och det känns som att det blåser upp till storm inombords. Inbillade vågor kluckar mot mina revben. Har inte kunnat måla på en vecka på grund av annat jobb men i dag ska det ske. Efter att jag skrivit klart det här så ska målarstassen på. Avklippta jeans, trasiga sandaler och en gammal T-shirt. Ska bli kul. Har ingen aning om vad jag ska göra, men det känns som att det ska bli något ljust och kallt. Vitt, grått, svart, blått.

Men det kan bli något helt annat också

2 kommentarer:

  1. Hej Hans, det låter som uppladdning och längtan. Känner igen den där känslan. Hoppas dagen blir konstruktiv.

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentaren Titti. Det har funkat bra idag trots att jag hela tiden blir avbruten och måste vänta.. men det är tydligen meningen att jag ska ta det lugnt trots att jag inte vill. Man får lyssna på det som inte hörs ibland.

    SvaraRadera