lördag 31 juli 2010

tänk tänk tänk


Nu har jag jobbat och ska fortsätta jobba intensivt i mitt kommunala jobb de närmaste dagarna så det hinns inte med så mycket kulturelltänk, men innan jag började så satt jag och filade på ett bokprojekt med tanke på mitt förra inlägg. Hittade ett ställe på Internet där man kunde leka med bilder och text. Allt fungerade bra tills jag skulle beställa den för då sket det sig, men det var bra. Det var inte meningen att det skulle bli av då. Är lite för spontan ibland och hinner inte tänka efter.

Håller ju faktiskt på med ett annat bokprojekt tillsammans med Mikael Sjömilla som bör prioriteras först. Om bara förlaget ville höra av sig angående det. De har funderat länge nu. Funderar starkt på att skita i deras inblandning och satsa på att göra det själv. Kanske bara göra unika böcker. En unik bok. Som ett konstverk. Känns bra i dag.

Vad tycker ni som läser?

5 kommentarer:

  1. Hm, spännande. Vad var det för ställe på nätet?

    SvaraRadera
  2. Tack Eva. Så du tycker det kan vara värt att prova en konstbok i stället? Jag hittade det vid www.cewefotobok.se

    SvaraRadera
  3. Tack! Ska kolla in den sidan. Och nje... inte istället men ju fler öppna kreativitetsdörrar desto bättre :) Allt är inspiration numer känns det som!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att du ska göra det du själv tror på. En del blir toppenbra, annat blir kanske mindre bra men allt som man själv väljer och tror på leder nog framåt på något sätt.

    SvaraRadera
  5. Tack Eva. Du har rätt. Varför utesluta det ena med det andra. Och tack Titti. Du har också rätt. Allt leder framåt. En del blir bra, andra inte. Det är som när man målar.

    SvaraRadera