söndag 18 juli 2010

Albert Engström och Lars Lerin



Skrev i går om att jag skulle gå på vernissagen med/om konstnären Albert Engström. Nu blev det inte så, för det kom annat emellan som fick prioriteras, men i dag var jag dit. Tyvärr blev jag besviken. Alldeles för lite och alldeles, alldeles för tråkigt. Kändes som att komma in på en loppis. , jag tog en bild på en träfigur som påminde mig om min uppväxt som bondson och drog vidare till Lars Lerin museet, Laxholmen. Där var det mer att se och fan så mycket bättre. Investerade i ett årskort, några vykort och en bok "En liten konstnär". Om du läser det här Lars så kan du komma förbi och signera boken, hade tydligen missat dig med en kvart förut. Nu ska jag byta om, gå ut i ateljén och skapa något eget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar