söndag 18 juli 2010

streck & färg


Startade upp en serie bilder som går under arbetsnamnet "streck & färg" i dag. Började med att skära till tio tjocka pappersark i olika storlekar som jag spred ut på golvet. Tog fram torrkritor, blyertspennor, tusch, akryl, vatten, penslar etc. Hade precis börjat förstöra den vita ytan när mitt bonusbarn, 15 åriga Sanna, klev in och ville ha skjuts. Hade jag väl inget emot, men då fick hon som mothjälp agera modell först, så jag hade någonting att utgå i från. Sex timmar senare hade jag en bild klar (se ovan) och nio andra som har potential. Inte illa för en dags jobb, men tro inte att det gör sig själv. Hade faktiskt laddat upp energi och motivation i flera dagar för att sedan kunna explodera när möjligheten kommer. Ska försöka fortsätta i morgon om inget annat kommer i vägen. Känns bra nu.

4 kommentarer:

  1. Exquisite
    Work

    good
    sources
    of
    Inspiration

    SvaraRadera
  2. Härligt! Det är kul med blandtekniker. Befriande på något sätt. (enkelt att jag tycker det just som jag själv tar allt som finns inom räckhåll när jag själv målar nu... ;-))

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt Eva. Sorglöst skulle jag vilja påstå :) Lycka till med ditt måleri!

    SvaraRadera