måndag 5 juli 2010

slappa eller städa


Haft sovmorgon i två dagar nu. Fru Westlund har tagit morgonpromenaderna med hunden medans jag sovit gott. Vad är det som händer. Är det semestern som äntligen fått mig att varva ned? Jag vet faktiskt inte. Skönt är det i alla fall, men jag ska nog inte försoffa mig alldeles. Till helgen ska jag ju faktiskt ha en endagsutställning samtidigt/tillsammans med Annika Laack som ska ha sitt boksläpp av sin nya bok "Mr P i mina fotspår" (som jag skrivit om tidigare). Bör nog förbereda lokalerna lite inför det. Kanske rama in några nya bilder och göra en ny hängning så jag kan visa upp mina senaste bilder på ett bra sätt. Ska bli kul att få respons på tavlorna.

Bilden i dag är den allra senaste som jag håller på med. Något nytt som kommit till mig. Det jag funderar på är vilken bakgrundsfärg jag ska ge den. Arbetsnamnet på den är "alldeles för lång slips".

5 kommentarer:

  1. Visst är det väl skönt att få bryta med sina vanliga mönster? + Det låter som att du har en fin semester. Hälsningar från Sthlm.

    SvaraRadera
  2. Undrar om man någonsin gör det Titti? Eller om allt blir som det var tänkt till slut i alla fall? Och att man i slutänden hinner i kapp sin egen svans? Tack för att du kommenterar. Hälsningar från Munkfors :)

    SvaraRadera
  3. Jag är inte säker på att jag följer dig rätt här och klart att jag inte ska ta för givet att DU bryter mot dina vanliga mönster. Men nog kan vi väl överlag bryta mot dem? Vidga vyerna? Lära nytt? Göra annorlunda?

    SvaraRadera
  4. Självklart ska vi det Titti. Hur ska vi annars kunna utvecklas. Det jag menar är att när man ser bakt så märkar man ett snirkligt mönster i det man presterat, om du förstår hur jag menar.

    SvaraRadera
  5. Ja, det gör jag. :)

    SvaraRadera