söndag 4 juli 2010

Grafitti och Vedic Art

En del av våra förberedelser inför barnkalaset
en flygande gris - eller rättare sagt, en pinjata fyld med godis

Annika Erneströms tavla "Besegrad"


Annika tavla "Beskyddad"



Annika beskyddar sin tavla "Beskyddad"


Jonathan Josefsson på stege
bredvid sin alldeles nyss färdiga tavla

"Maskpsykos i Hagfors"



Så här länge kan ni beskåda Jonathans tavla i Hagfors
Annikas utställning pågår lika länge

Vad det är härligt att ha kommunal semester :) I går var det nog den varmaste dagen den här sommaren, så i stället för att vara hemma och ha barnkalas åkte jag till Hagfors och picknickade med vänner, såg en annan konsnär "in action" och besökte ett vernissage. Lugn nu alla som tycker att jag svek min familj, hade faktiskt förberett och hjälpt till så mycket jag kunde innan jag drog iväg OCH hann även tillbaka innan det var över. NU ska jag berätta lite om de olika konstnärliga aktiviteterna.

Konstnären "in action" heter Jonathan Josefsson och spraymålade (heter det så, eller heter det grafittimålade?) en riktigt stor tavla på gräsmattan utanför stadshuset i Hagfors som fick titeln "Maskpsykos i Hagfors". Det var kul att se hur den växte fram. Jonathan har även en egen blog om ni vill kika in där: http://www.ollio.blogspot.com/

Vernissagen jag bevistade var på stadshuset. Min vän Annika Erneström ställer ut där nu under sommaren. Hon använder sig av tekniken "vedic art" under framställandet av sina tavlor. Där fanns mycket fint att se på, men jag fastnade speciellt för de två tavlorna här ovan. Vill ni se/läsa mer om Annikas konst kan ni gå in på hennes hemsida: http://www.ernestrom.com/

Att få möjlighet att göra detta tillsammans med goda vänner förgyllde dagen lite extra. Tack till er alla. MIN dag avslutades med ett dopp i Klarälven och grillat på kvällen. Är det sommar så är det sommar. Underbar dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar