onsdag 7 juli 2010

Båtkonst

Båtbild - inte färdig
ska göras klart innan lördag

Är jag osocial - nääää :)
men till mitt försvar så var detta
en engångstillfälle när jag hade Mp3 på mig
och det var tack vare värden.
Musik: John Fogerty

Asfaltsinspiration

Började gårdagen med en hundpromenad som vanligt och hittade mer asfaltsinspiration (se gårdagens blog) men efter det tog jag ledigt från konsten. Min fru packade picknickkorgen och jag packade in delar av familjen i bilen sen och for vi till några vänner för en heldag i en husbåt. För säkerhets skull stoppade jag ner lite konstnärsmaterial i väskan om och utifall jag skulle bli sugen på att göra något kreativt. Vem tror ni det var som satt och målade nästan hela tiden? Men jag kan faktiskt lyssna och svara på frågor samtidigt, däremot kanske jag inte inleder några diskussioner.
Det blev tre småbilder gjorda på båten, vilket jag gav bort två till värdparet och behöll den tredje för att göra den klar tills på lördag. Då det ska bli en en-dags-utställning här. Roligt att visa fram något färskt och nykläckt.

2 kommentarer:

  1. Det låter så härligt. & Lördagen verkar bli intressant också. Passar bra att ha sådan tillställning i din ateljé.

    SvaraRadera
  2. Det var härligt också Titti :) hoppas det kommer många på lördag..

    SvaraRadera