fredag 2 juli 2010

Tulpaner & Landskapskvinnor

Min bukett

Sagas tulpaner

Landskapskvinna

Var i ateljén i dag. De värmländska landskapskvinnorna fortsätter att vara med i mitt måleri, men jag har inget emot det. Låt dem komma bara. Nu hoppas jag att Lotta Appelqvist tolkar den kommentaren på rätt sätt. Hon hade ju lite småsnuskiga antydningar om dem nu senast *ler* men faktiskt, det är okej att ha sådana tankar också. Hon kanske till och med har rätt, det avslöjar inte jag. Är bara tacksam för att måleriet fungerar.

Min åttaåriga dotter Saga höll mig sällskap i dag. Hon målade tulpaner. Det var så inspirerande att det blev en bukett för mig med. Det är annars några år sedan jag målade tulpaner, men det kändes som att det fungerade i dag med.

4 kommentarer:

  1. Hmm. Jag tycker att alla som läser dagens inlägg bör läsa min fråga från igår och avgöra om j a g hade några småsnuskiga antydningar i frågan eller hur det blev så här. Landskapskvinnan är hursomhelst väldigt fin och nu kan kanske alla se henne på flera sätt...t.ex när hon plockar upp en blomma från marken?

    SvaraRadera
  2. *ler* så du menar att det inte var så.. hm.. ok då ber jag ödmjukt om ursäkt :) och tackar för din blomtanke. Vi får diskutera det närmare när jag ska hjälpa er att flytta..

    SvaraRadera
  3. Det kanske är så enkelt som att hon helt oskyldigt pekar ut Karlstad?! :)

    SvaraRadera