onsdag 28 juli 2010

varianter


Gårdagens musikupplevelse var riktigt bra. Investerade i några skivor som ska spelas när jag väl målar igen. Just nu tvingar jag mig att inte måla. Skapar en längtan, dämmer upp mitt inre, så jag kan "explodera" en dag. Raka motsatsen till hur jag bearbetade det konstnärliga för några månader sen. Då målade/tecknade jag varje dag för att få in det riktigt i ryggmärgen. Båda varianterna fungerar. Antar att det finns hundra olika sätt att närma sig processen. Vill gärna höra andras tillvägagångssätt.

Fotot i dag är värt att tänka på. Den fria höjden, är numera bestämd till 3,50 m.

3 kommentarer:

  1. Om hur bilder skapas, om själva processen, har jag just börjat skriva lite om hos mig, välkommen dit om du vill!
    Att som du här, tvingar dig att inte måla, har jag aldrig testat. Perioder av ickeskapande brukar komma av sig självt när vardagen och annat tar överhanden... ;)

    SvaraRadera
  2. Jadu Eva. De perioderna finns allt här också. Men just nu är det ett självvalt val jag gjort. Det är det som är skillnaden. De andra är påtvingade. Ska kika in hos dig också..

    SvaraRadera
  3. Hmmm... spännande med en självvald målarpause..;) Låter lyxigt. Ska spara den idén och låna den nångång ;-)

    SvaraRadera