fredag 16 september 2011

The lizzard king/Ödlekungen


Varit i ateljé w-art sedan i morse. Menade faktiskt inte att vara där så mycket i dag, men det är som min fru säger, sticker jag in foten är jag fast. Dessutom råkade jag väl ha min nyaste kläder på mig också, och det var väl inte riktigt meningen, men det är som vanligt. Tänker inte på sådana smådetaljer när jag väl är där. Då är det bra om jag planerat att gå dit, då byter jag åtminstone om till mina målarkläder.

dagens bild är en bonus som kom till när jag färdigställde några andra tavlor. Det är så tråkigt att vänta på att färgen ska torka så då börjar jag nästan alltid på en ny. Arbetsnamnet på denna är "The lizzard king/Ödlekungen". Vet inte riktigt om den är klar. Den får vila nu när jag ska arbeta kommunalt i några dagar.

Lev gott därute/Hans.

2 kommentarer:

  1. Ha, ha, färgfläckar på kläderna hör väl till när man är konstnär? Det är väl en del av den lite charmiga idealbilden? (Det är i alla fall vad jag försöker intala mig när jag gör samma misstag!)

    SvaraRadera