tisdag 20 september 2011


Var på poesi- och filosofikväll i går kväll i Hagfors tillsammans med goda vänner. Blir lite sugen på det skrivna ordet igen, men ändå. Har länge valt måleriet så det känns lite konstigt, ovant men ändå kul, eller "Fun" som det engelska ordet är för roligt. Det hittade jag på asfalten häromdagen. Det är väl det som det ska handla om. Ha roligt i skapandet. Lek med det kreativa. Vill inte lägga för mycket i det än, utan vill bara låta det få vara en del av mig och mitt.

Skrev iaf en helt ny dikt inför kvällens sammankomst och den kan jag dela med mig, så får jag se vad ni tycker. Kommentarer uppskattas.

Anden i glaset
Finns frihet,
eller är vi alla instängda själar i tomma skal.
Lever vi som instängda andar i oöppnade buteljer,
bortkastade,
på vår alldeles egna misskötta sopsortering.
Sitter vi där på botten, i natten,
när tystnaden spelar solo.
När klockan tickar lite lite högre,
och trummorna tystnat
och hjärtat hörs.
Är det där, i mörkret,
vi vågar tänka lite längre?
När våra tankar nuddar vid plomberingen
och vi når,


 ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar