onsdag 14 september 2011

Råttor


70x90

Haft ett sjutimmarspass i ateljé w-art i dag. Hade ju en hel del bilder på gång när jag gick därifrån i går och de har jag arbetat med hela dagen i dag också, men ingen av dem blev klara. I stället kom det fram en mus, en råtta, min egen Musse Pigg/råtta variant. Och den blev klar, tycker jag nu i alla fall, får väl se när den torkat i morgon.

Lite bakgrundsinformation (som säkert inte intresserar så många, men som jag skriver i alla fall) var att när jag började ana vart det barkade, insåg jag att jag inte egentligen visste hur en råtta ser ut, eller Musse Pigg för den delen. Min hjärna var tom på information så jag fick avbryta arbetet och gå in i bostadshuset och goggla bilder. Internet är bra! Satt där framför datorn och snabbskissade lite innan jag gick ut i ateljén igen. Nu visste jag hur jag ville ha den, men testade på en liten duk först så jag inte skulle sabba den stora. Den blev helt ok tyckte jag, så då vågade jag mig på den stora också. Nu har jag två bra bilder klara, men som sagt ingen av de jag egentligen skulle arbeta med.


50x70

Ha det fint därute/Hans

4 kommentarer:

  1. haha... tyckte det såg ut som en vädur först, så förstod inte rubriken "Råtta", fast jag förstod ju iaf för jag är båda, Råtta och Vädur ;-)

    SvaraRadera
  2. Hur kan du vara det? Är det något kinesiskt eller japanskt du menar?

    SvaraRadera
  3. Din konst inspirerar verkligen. Undrar om inte jag sett dig innan. Visst har du varit på poeter.se också om jag inte minns helt fel
    /Emma

    SvaraRadera
  4. Tack Emma. Det stämmer. Poeter.se var jag aktiv i när jag skrev som mest. Nu har skriveriet vilat när konsten fått mer utrymme, men jag går och funderar på en bok till. Vet inte när jag kommer till skott med det projektet bara.

    SvaraRadera