lördag 10 september 2011

Per Pedersen, Fryksdalsbygden och en ängel


Var till Sahlströmsgården i dag och kollade in Per Pedersens utställning och investerade i hans bok "Återkomsten" Har länge beundrat Pers konst så det var riktigt roligt att han gett ut en bok tillsammans med Arvid Möller. Det ger näring till min idé om att ge ut en bok till, förutom inspirationen i konsten då förstås :)


Fick även det exemplar av Frykdalsbygden som Thomas Strandberg införskaffat till mig (tack) så jag fick läsa vad de skrivit om vår utställning. Det kan även ni göra, för om ni trycker på bilderna blir de större :)

I ateljé w-art fungerar måleriet strålande nu. Leker fram mina bilder. Här ovanför ser ni en ängel som kom nu under veckan, lite på efterkälken från min utställning i detta tema från förra årets Stockholmsutställning, men det gör inget. Ska ju ställa ut i Karlstad i december på temat "Ankomst, 12 tolkningar av julkrubba" och där passar en ängel in väl.

Ha det fint därute/kram Hans

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar