måndag 5 september 2011

Vernissagedagen och i dag


Hej igen. Vernissagen i lördags gick alldeles ypperligt. Sundsberg gårds Konsthall strålade av alla fina människor som kom och deltog. Pianot smektes av Sebastian Strandberg och gav våra öron njutning. Vi andra plinkade på gitarr och trummade både trumma och huvud. Där i mellan skrattade vi oss tårögda och pratade om allt möjligt. Det var en riktigt bra dag. Nu behöver vi konstnärer inte göra så mycket mer, vi har gjort vårt. Personalen sköter om konstverken tills vi ska hämta de som eventuellt inte blivit sålda. De visar utställningen fram till den andra oktober och har öppet onsdag till söndag kl. 12-16. Det finns kaffe och bullar att köpa där också :)

Nu sitter jag hemma och funderar på vad jag ska hitta på för något konstnärligt innan nästa utställning "Hund & Rymd" som är i nov. Tavlorna till den är redan klara. Har i och för sig annat som ska färdigställas till en utställning i december med tema "Julkrubba" men det diskuterar jag i morgon med en som är mer insatt i ämnet.

Kanske ska jag bara vara ledig. Temaledig. Måla det som vill komma ut. Det finns säkert bilder som har fått vänta länge inom mig. Tyvärr har jag soprent på vita dukar i ateljén. Men det finns ju annat att måla på. Papper är väl aldrig fel. Dessutom är collage ganska paradoxalt avslappnande och frustrerande. Får se vad det blir. Först blir det en promenad med hunden och lite allmänt tänk innan jag går in i ateljé w-art och sätter på musiken, riktigt högt.

Grabbar nog en kolpenna först :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar