måndag 21 september 2009

Älgtjur


Älgtjur

Storlek: 80x90 Material: Akryl/kol Pris: 8000 kr

Är i Stockholm och ställer ut för första gången och borde väl njuta av det egentligen, men jag längtar hem till ateljén och till att få måla. Det är det som är det roliga med att vara konstnär. Det där att få skapa, träda in i en värld av fantasi, in i en värld... där inga gränser finns.

Bilden i dag känns nästan klar, får se om jag gör något mer på den. Älgar är ju ett ganska utjatat motiv annars. Därför är det kul att få ge min bild av dem. Ska nog ge mig på tjädern sen. Den är också ett motiv som avbildats alltför många gånger.

2 kommentarer:

  1. Hej Hans, det var en skön älg, kanske lite vilse i storstan! Han är fin. Djur ja, jag ska mejla en bild till dig, och då menar jag en berättelse som kanske lockar fram bilder. Den satte i alla fall i gång många tankar och bilder hos mig. Notiser och artiklar i tidningen är en fantastisk källa. Kolla din mejl! Ingrid i Ystad

    SvaraRadera
  2. Har kollat mailen, men ingenting. Pröva igen: hansthepainter@spray.se

    SvaraRadera