onsdag 9 september 2009

Sig själv



Sig själv
Material: Akvarell/ Tusch Storlek: 5x5 cm Pris: 1000 kr
Dagarna passerar och ibland känns det som man inte får någonting gjort. Tur jag har den här bloggen där jag kan se att jag i alla fall gör någonting. Men mening då. Meningen med livet. Vad är det? Är det detta? En gång för länge sedan drömde jag om en ängel som sa att meningen med livet var "sig själv". Vad hon menade med kan man ju fundera på. Jag gör det.

Har mängder med olika teorier på hur man kan utvecklas som människa. Tänka positivt är ju basen förstås. En annan jag kom på är att man kan försöka lära sig något nytt varje år. Mitt mål i våras var att lära mig att spela tennis, men på något konstigt vis kom jag aldrig till skott. Det får bli ett annat år. Årets mål blev i stället att lära mig spela gitarr.

Nu har jag börjat en gitarrkurs. Det är kul, men jag vet inte om jag har någon talang direkt. Satt och övade framför akvariet och sjöng egenpåhittade sånger om fiskarna. Nu dör de som flugor på hösten. Är det ett tecken tro, eller bara ovanligt kritiska självmordsbenägna fiskar?

6 kommentarer:

  1. meningen med livet, kan det vara att hitta sin plats där man kan ge sej själv och andra av det man har, för att finna lycka tror jag man måste ha distans och lugn till alltihop

    SvaraRadera
  2. Ingenting gjort ... Det tror jag inte på ... Jag tror man utvecklas hela tiden utan att tänka på det, om man inte stänger sina portar för omvärlden förstås ... Du har då öppnat mina i alla fall ... Sanslöst ... Jag känner dej inte ens ...Dina åsikter betyder nåt för mej ... återigen ... konstigt, jag känner dej ju inte ... pokonis en virrpanna

    SvaraRadera
  3. Ha ha.. ja jäklar.... du är farlig för näringslivet:) tar död på djurarter sådär..

    SvaraRadera
  4. Ingrid i Ystad11 september, 2009

    Skönt att det finns fler som tänker stora tankar sent om natten! Kan just det vara meningen med livet kanske, att få något gjort? I det lilla eller i det stora. Sartre ansåg väl det i alla fall. Jag tror att det är viktigt att se till att få något gjort när det gäller det absolut viktigaste i livet: kärleken. Arbete och kärlek är essensen. Gonatt!

    SvaraRadera
  5. Ingrid i Ystad11 september, 2009

    Den där klockan är ju sömnig! Jag skriver det här klockan 2 på natten.

    SvaraRadera
  6. roligt att få respons.. tack! klockan tror jag att jag har fixat nu.. men är inte säker..

    SvaraRadera