lördag 12 september 2009

Disease

Disease
Storlek: 70x90 Material: Akryl/kol Pris: 8000 sek

Nu börjar det närma sig. Nästa vecka åker jag till Stockholm för att ställa ut (läs info om detta vid min hemsida: www.westlund.dinstudio.se)

Har en del bilder som är utlånade och som jag måste byta ut och hämta hem. Som den ni ser här ovan. Disease. Den hänger vid Munkens färg på centrum i Munkfors. Vill ha med den. Den är stark tycker jag. Sen har jag lite bilder vid Höje Bageri också, och vid Klippstudion i Munkerud. Men där har jag redan bytt tavlor. Hänger dit inramade tavlor i stället för dukarna. Vill inte gärna frakta stora glas. Då kan det bli som en bekant konstnärinna från Gustava sa en gång "den här utställning gav nästan ingenting, bara två trasiga glas och en annons i lokalblaskan".

Börjar bli lite nervös också. Var inte det innan jag pratade med min vän Malin som nyss varit där. Hon sa att det är ju så mycket folk i Stockholm. Det väller fram. Lite skillnad alltså mot när man har utställning här och vissa dagar så är det den enda personen som kommer in för att titta, är någon som har gått fel.

2 kommentarer:

  1. Hans du kommer bara att finna det inspirerande med alla märkliga människor - sug ut dej din framgång, försök att att surfa med och njuta.

    Gillar tystnaden och rymden , mystik - ibland skulle man vilja ha din text till........ kör föriktigt - inga trasiga glas

    monica

    SvaraRadera
  2. Tack Monica. Ser fram emot att träffa dig :)

    SvaraRadera